livet leker

igår var det klubbkväll på make up store, som vanligt väldigt roligt! =)
de va ju även premiär på sex and the sity 2 på bion, så jag å maja stog där och gav ut lite prover på spaprodukter flyers ovs, väldigt trevligt =)
imorrn blir de att se självaste sex and the city!!! :D kommer troligtvis bli gööööör roligt med drinkar å mingel me tjejerna =)


första sminktipset. (observera gott folk, jag är INTE utbildad make up artist, jag grundar mina tips på erfarenhet av ett års praktik på make up store) de lät vuxet! haha

när du köper foundation
går du till en butik där du inte får hjälp med att kolla ut en färg som passar dig, kolla först vilken typ av hud du har.
är du torr eller fet, röd eller gul (det är de som är mest grundläggande för att köpa en foundation)
är man torr i hyn, och köper en foundation för fet hy, så kommer underlaget att bli fnasigt, och inte alls så vackert! så tänk på de, vad har du för hy. för bästa hjälp gå till ett ställe där du kan få hjälp!
sen är man röd i hyn, alltså blossiga kinder t ex så ska man använda sig av en foundation med en gul underton, för gult täcker rött, är man då gul i hyn så ska man satsa på en foundation med röd underton. man jobbar med kontrast färger helt enkelt.
sen provar man alltid ut sin foundation på käklinjen, inte på handleden eller på ovansidan handen. för syftet är ju att ansiktet och halsen ska smälta ihop, inte ansiktet och handleden, eller hur? =)
OCH fixera foundation med puder, annars kommer det bara rinna av.

tack för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0