torsdafreda

igår kom min ömma moder till boliden för att vi skulle spendera en vacker höstdag ute bland tallar och mossa, gissa hur de gick?! ÅT SKOGEN! vi började dagen med en lunch på café 33, sedan hem till lägenheten för att byta om till promenadkläder. vi kopplade hundarna och begav oss ut på elljusspåret, och de va här de började skena lite snett!vi kom fram till att vi skulle "go bananas" och he oss in i skogen, där de fanns en liten stig, sagt och gjort de gjorde vi. dessvärre var de jävligt blött, så mina gympaskor va dyngsura, och inte tala om mina vita sockar! hundarna var lösa och än så länge va ju allt lungt, TILLS paddy satt i väg i fel riktning, IN I SKOGEN!
vi hörde ganska snabbt att han hade fått upp ett spår på nånting, så mamma försökte ropa in han, och jag försökte förtvivlat vissla, gick sådär. vi stod i ungefär 20 min och väntade på att han skulle komma tillbaks innan vi insåg, att de gör han ju inte! så jag tog lille frusna milo hem till lägenheten, hämtade cykeln och drog en reva på byn. ingen paddy... eftersom jag förstod att de här kommer ta ett tag så for jag upp i lägenheten och kokade te, tog med filtar lillunderlag sockar till mamma skor sovsäck och luffarryggan! sedan hade vi picknik i skogen! vi satt väl i ca 1 timme, och vid de här laget hade han varit borta i ca 2.5 timmar. tillslut frös vi så in i helvete, så jag bestämde mig för att lägga ut en förfrågan på facebook ifall någon hade sett den lilla krabaten, JAMEN 10 min efter detta ringer min kollega från OK här i boliden och säger att han är  återfunnen! jycken hade sprungit mer eller mindre 1 mil i fel riktning där han blev upplockad av en taxi som sedan körde han till OK, där han satt i en annan kollegas bil och väntade så fint :) så vi hämtade han, sen for mamma hem.
så de där med att spendera en hel dag tillsammans med promenader, snicksnack kaffe och annt trevligt blev istället en hel jävla dag i skogen! men vi hade det bra ändå :) tack mamma!

ikväll är de hockey på schemat, lukas ska spela mot lejon, detta kommer sluta i en hel del slagsmål! sedan åker jag och mina favorit pojkar till mamma, för att imorgon åka till IKEA!! :D så jävla kul!

nu ska jag hålla om min lilla milo, give him some love.

 
tosdag i skogen med 2 frusna hundar och min frusna mamma :)


sen en lite malplacerad cykel, ett litet veto, cykla inte i skogen, de är svårt som fan!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jadu Hannah.... hahahahaha... tänk att det ALLTID ska gå åt helvete när vi ska göra nåt :) Men det var trevligt med en kopp te i skogen. Det var jättefint av dig att dra hem och koka te åt oss, och ta med filtar och torra strumpor. Men du, jag skrattar fortfarande hejdlöst när jag tänker på hur det såg ut när du skulle styra cykeln därifrån.. hahahahahahahahahahahahahahahaha. Tack för en trevlig dag, trots allt :)

2011-10-22 @ 16:42:17
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0